Vols, retards, cancel·lacions i indemnitzacions

Home / Civil / Vols, retards, cancel·lacions i indemnitzacions

Vols, retards, cancel·lacions i indemnitzacions

In Civil

El trànsit aeri es multiplica exponencialment sense que, en paral·lel, creixin les companyies o les instal·lacions per atendre la demanda. I, al final d’aquesta imatge, qui n’acaba pagant les conseqüències és el consumidor que, unilateralment, veu com el seu vol es posposa o, fins i tot, es cancel·la.

Els consumidors de la Unió Europea no estan desemparats davant d’aquests casos de cancel·lació, retard o overbooking. Més enllà de les compensacions de menjar i beure gratuïts passades unes hores, trucades telefòniques o l’òbvia devolució del preu del bitllet, en funció de les distàncies del trajecte que pateix el retard o la cancel·lació, els viatges poden aconseguir indemnitzacions des de 250€ a 600€.

Només és exceptuable el pagament de la indemnització per part de la companyia aèria en els casos de circumstàncies extraordinàries. Dins d’aquests supòsits entren els tancaments de l’aeroport o l’espai aeri, les vagues il·legals i no anunciades (no totes les vagues permeten a la companyia evitar el pagament de la indemnització), el mal temps, etc. Però, si el retard o la cancel·lació del vol s’ha produït en circumstàncies normals, els passatgers tenen dret a reclamar i a obtenir la indemnització fixada per la normativa.

La reclamació la pot formular el viatger en el mateix moment del retard o cancel·lació o a la tornada; de fet, algunes interpretacions apunten que pot reclamar-se fins a 5 anys enrere atesa la configuració legal dels drets i obligacions en aquesta matèria.

En tot cas, però, formular la reclamació amb l’assessorament oportú esdevé una necessitat imperiosa: és cert que en alguns casos la gestió amb la pròpia companyia pot acabar satisfactòriament; però molt més sovint del que hauria de succeir, la companyia aèria nega l’existència d’una causa d’indemnització i condemna, així, al viatger a instar la reclamació per la via judicial.

Per tant, i des del primer moment, la correcta formulació de la reclamació passa per obtenir abans les proves oportunes (més enllà del retard, l’existència de circumstàncies meteorològiques normals, la inexistència de causes sobrevingudes en el trànsit aeri, etc.) per afrontar tant la reclamació inicial, com, per si és necessari, la posterior reclamació de la indemnització i els danys i perjudicis davant dels Jutjats i tribunals.

Recommended Posts

Leave a Comment


*

Procuradores en Barcelona
Abogados Separaciones Divorcios en Madrid
Abogados Separaciones Divorcios en Sevilla
Abogados en Almería
Abogados separaciones divorcios en Jaén